kalas-mas-inköp


då har denna helgen passerat och den har innehållt lite av varje,

fredagen börja me att jag for hem till mamma och pappa tidigt för vi trodde takläggarna skulle komma. ligga ute i solen när dom var uppe på taket var ikke så sugen på precis. tog de lungt och bada innan hjärtat kom och hämta mig. hem tills hans föräldrar för att vattna kom hem och var lite besvikna då inga takläaggare hade varit där vi tänkte inte så mycke mer på de och sa att dom ville nog ha 2 dar i rad att vara här och fixa de. kvällen så gick vi till hjärtats syster för att fira M som fyllde 7 år. där bjöds me på räkor såå gott vart de och glad blev hon för sina presenter.
lödagen den kom och runt 8.20 hörde jag grinden smälla igen, titta ut och där står dom kära takläggarna :). jaa, vi skulle få taket lagt, såå skönt. slippa oroa sig när de regna för hur blöt och mer de skulle bli skadat. hjärtat foga kaklet i köket och jag satte igång att måla lite dörrlister och plocka ner listerna som satt på garderoben i hallen och då råka jag köra in skruvmejsel i fingret, haha fråga mig inte hur men jag lyckades me de, haha.
klockan närma sig matchstarta mellan trelleborg-malmö och vi kunde inte bestämma om vi skulle in och se matchen eller att se den hemma. men tillslut blev de att vi såg den hemma hos mamma och pappa :) vi ville in och titta men mina redan svullna fötter satte stopp för de, men alla vet ju hur matchen sluta fin fin seger till malmö! hjärtat skulle hjälpa pappa me taket dom fick upp lite taknokar innan vi skulle äta. malin hade skuttat ner till möllers och inhandla deras gudomligt goda grillspett och korv som vi satt och mumsa i oss framåt kvällen :) jag stod för griillningen denna afton, där stod jag och grilla och pappa som hade vatt uppe på taket en stund hade tappat ner i en skruv på grillen som jag slängde på terrassen och tänkte inte mer på de tills jag skulle ta ett lite kliv till vänster och trampar på denna heta skruven, AJ. tur magen inte är ivägen så jag kunde slänga mig snabbt ner på terrassen och ner me foten i poolen och kyla. fyy satan vad ont de gjorde. rött och fint brännmärke har man nu!
och trodde kvällen hade slutat där men ikke. vi hade ätit färdigt och satt och snacka när Madde kommer springandes och tårarna forsar på henne. jag säger snabbt hon blöder ifrån handen, springer fram och tittar , första jag får fram vi måste in till sjukan NU då hade hon klämt tummen i dörren eller någon smällde igen dörren på hennes tummen (inte me flit) nagel hade spräckts i 3 delar och stod rakt upp typ som en spegel gått sönder såg de ut som sen hade hon mossat fingertoppen. tar koftan jag har på mig lirar om den ett tu tre satt hjärtat, pappa, madde och jag i bilen  på väg till mas.
fick komma receptionen direkt som tog in henne så hon fick de omlagt riktigt sen fick vi snällt sitta ner och vänta på hennes tur. var inne 21.10 tror dom tog emot henne 22.50, träffa sjuksköterska, röntgades, tillbaka träffa läkare som i sin tur skicka henne vidare till handkirurgen och då vart klockan 00.25. undertiden så satt jag och hjärtat i väntrummet och hade nöjet att se allt folk som kom in, haha. sicket folk de finns herregud!
lite mer än en timme senare satt vi i bilen hem trött och hungriga. när vi kom hem hade mamma dukat feram röd/svartvinbärs paj me vaniljsås till oss *mums*. landa här hemma runt 02.30 och somna så fort jag la huvet på kudden.
tyvärr så var de så illa så att dom var tvugna att operera henne =/ 08.00 skulle hon befinna sig därinne igen men när under dagen hon skulle bli de visste dom inte riktigt men dom slapp vänta så länge, 9.00 tog dom emot henne och klockan 11.00 var dom på väg hem. de hade vatt värre än vad trott dagen innan!
då hade söndagen kommit och mamma, pappa, madde kom in om efter sjukhuset och åt lite frukost me oss. när dom hade begett sig helt utmattade hem så begav vi oss till biltema och inhandla lite saker till fläkten tog oss en tur inom bauhaus där vi inhandla en nya lampa till köket :)
väl hemma igen fortsatte hjärtat me kaklet och satte igång me garderoben och att måla dörrlisterna, framåt kvällen så satte vi upp spegeln i hallen och lampan i köket kom upp :)
sen somna man gott kan jag meddela.

oj sicken lååång inlägg detta blev då, haha. men de hade ju hänt en del!
nä, kanske ska ta och måla några dörrar och snart är mitt hjärta hemma :D


Kommentarer
Postat av: Jenny

skoj att läsa :)

2009-08-10 @ 16:02:22
URL: http://royaldiary.blogg.se/
Postat av: emmah

hehe jadå, tyckte det var på tiden att göra det, kändes som om jag har mkt om att skriva om nu så :)

2009-08-11 @ 00:05:34
URL: http://emach.devote.se
Postat av: emmah

ehm jadu, kommer inte riktigt på vad den heter, men det är iallafall en sån med mindre hjul fram :) ska fråga min syster vad den heter för hon vet det :) har ni köpt någon än?

2009-08-11 @ 23:16:27
URL: http://emach.devote.se
Postat av: Mindy

Hej snäckan.Allt bra med söta dig denna onsdag ...Här är allt bra..lillen sparkar förfullt i magen..helt underbart.Ha en skön onsdag.kram kram

2009-08-12 @ 11:01:10
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: emmah

okej vad blev det för någon? :)

2009-08-12 @ 20:37:28
URL: http://emach.devote.se
Postat av: emmah

okej :) babytravel tycker jag också om, skulle ha sån först men blev inte det :)

2009-08-12 @ 23:29:31
URL: http://emach.devote.se
Postat av: Mindy

Hej gumman..Hoppas att söta du får en skön torsdag.Så skönt att man har fixat en sjukgymnas tid för att få bukt med min onda rygg...får börja där så får man se om man ska jobba mera eller inte..tar en dag i taget.Har så ont utan att göra något..ska börja jobba på måndag igen & det kommer bli jobbig.Ha en skön dag.kram kram

2009-08-13 @ 11:25:53
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: emmah - 20 år & blivande mamma

okej. ja jag ville ha en vagn som inte är för stor & klumpig och det är ju verkligen inte babytravel & inte den jag själv köpt heller. var samma sak för mig, fyndade den på blocket & fick saker till som man hade fått köpa till annars. sittdelen är aldrig använda & liggdelen är använd endast någon månad men den ser helt ny ut :) så ja, fynda kan man alltid göra :)

2009-08-13 @ 14:56:02
URL: http://emach.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0