ööööörk !!

hade skrivit ett sååå långt inlägg men de försvann bara och nu orkar jag inte skriva om de så får bli kortfattat.

sofie hade handlat me sig ett grekiskt bröd till mig igår och blev såå sugen på de och hallonsylt när magen börja kurra så smått i förmiddes. men fick jag någon macka me hallonsylt ?, vi hade visste en liten gäst i grovköket som vi förvara kaffe, kakor, bröd, glas o bestick me andra ord använder som ett kök förtillfället.
meeeen gud äckligt äckligt !! stängde snabbt dörren och bestämde mig för att mumsa i mig ris me korvstroganoff isället och kom då på att mikron stod ja just de i grovköket. men snabba ryck så fick jag värmt de men vill fortfarande ha min hallonmacka :(
dessutom skulle jag tvätta idag men jag vill inte sätta min fot förräns musen är borta och hålet är hittat vart den kom ifrån och nu vet jag varför torres legat under vasken och vägrat gått därifrån.

igår fick hjärtat ställt bokhyllan på plats, alla böckerna hamna på sin plats, fick flyttat runt på lådorna så de blev mer plats. nu tror ni jag bara latar mig men hade mer än gärnat hjälpt honom. hade gått igenom så allt till köket var där och burit dom lådor jag kunde sen tog vi resten av dom tunga sakerna tillsammans men sen när vi skulle leta efter plupparna till bokhyllan fick jag ont i magen till o från ett tag som sen kom lite då o då resten av kvällen.
ringde mammi och fråga henne om de var just de jag trodde och vissta var de så.
ta de lungt och inte bära tungt var en order ifrån henne. men de är inte såå lätt vill hjälpa och fixa oxå och inte bara titta på. vakna imorse och de kändes sisodär men inte såå ont som igår utan detta är mycke mildare, så får väl fortsätta ta de lilla lugna idag och göra små saker, men som vad?
har iaf tatt mig en liten promenad till postlådan och tillbaka tog kanske 10 min, haha. men 10 min är alltid nåt ;)


oj då de blev ett långt inlägg ändå, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0