1 vecka

då har de redan gått 1 vecka av de nya året, galet!
så vad hände då under 2009?

januari började hur underbart som helst. 13 januari fick vi reda på att de bodde en liten i magen, underbart! hände inte så mycke mer, man sväva på moln och ville bara skrika ut de i hela världen.
vi börja att titta på hus.

februari så fortsatte jakten på just DE hus. blev många husvinsingar och tillslut fastna vi för ett.
nu skulle de bara bli vårt!

mars månad kom och budgivingen var igång, den 11 mars blev de vårt, huset vart vårt! nu börja de planeras hur, vad och när allt skulle ske för renoveringen mm. så nu var de dags att få vår lägenhet såld!
jag gick me värk i ryggslutet som gick ner i rumpan, jobbigt och jag mådde riktigt dåligt. min veteudde var min bästa vän! 24 mars var lägenheten ute för försäljning och nu hoppades vi bara på att någon skulle nappa på den.

april månad var just DEN månaden!
allsvenskan var igång för säsongen, yes!
börja känna att de fanns ett litet liv i magen!
lägenheten låg ute ca en vecka innan de blev såld :D.
sofie och hyra runder för att hitta till vaccintaions centarlen, haha.
påsken kom och de var dags. 10:e långfredagen spenderades hemma hos hjärtats föräldrar me hans syster me familj - 2 påskägg delades ut! 11:e påskafton var vi hemma hos mamma och pappa där vi var samlade allihop, ja nästan alla. och även där delades två påskägg ut!
där låg en liten lapp i där vi avslöja vår inre hemlighet!! att dom skulle bli mor/farföräldrar, mostrar/faster och en liten kusin skulle komma till världen. MÅNGA tårar och gläjde tjut och hopp!
äntligen var de ute! hållt minnen och de inom oss sen januari, men ingen hade märkt nåt trots att man mådde illa till tusen, trötthet, ont i ryggen. hihi, vi lyckades!
onsdagen den 29:e var de dags, vi skulle ÄNTLIGEN få se vår bebisen. vilken känsla! går inte att beskriva hur de var, riktigt sjukt, underbart, fint!


och nu var vi inne i maj hände inte så mycke denna månaden mer än att man gick hemma- arbetslös! dragit in på vikarier i hela trelleborg och de betydde ju mindre jobb för mig. jo, fick höra lilla pyrets eller smeknamnet bebisen fick "Göran"s hjärtljud, såå fint! börja packa och rensa inför flytten. åkte på en veckas semster till danmark för att fira hjärtats morfar.
mycke planering till huset och den 29:e maj fick vi nycklarna =) börja me att röja nästan ALLT i trädgården

juni och renovering inleddes. ifrån morgon till sena kvällar. allt revis ut i huset många lass till soptippen. magen börja växa och de börja skymta på mig att jag var gravid. 13:e bar de stora flyttlasset av,solen sken och alla var på tipp topp och första natten i huset.
fira midsommar i huset tillsammans me macke och desireé och även denna dag föddes lilla Colin =)


juli är kommen och inte alls lång tid kvar till "Göran" var beräknad! folk börja få reda på att jag var gravid och magen växte mer o mer. jag fyllde ytterligare ett år äldre. vi fick köket på plats och vi kunde börja diska och laga mat ordentligt!
"Göran" levde runder inne i magen, var inte stilla för mycke, haha. men bara underbart!
och dom först kläddes plaggen till bebisen inhandlades =)
vi åkte på semester me mamma och pappa till småland. underbar vecka och mycke mysigt!

augusti fötter och fingrar börja svullna och de var svårt att bara på sig skorna. änså länge ingen bristning. händer inte mer än att vi fortsatte me de sista i huset. satt på akuten i malmö me madde för hon klämt tummen och blev tvungen att opereras. slutet av månaden hade jag gått in i vecka 37, och som vi längta! var de en flicka eller var de en pojke?

september månaden vi har gått och längtat efter. börja månaden me en liten kräftskiva här hemma =). tvätta alla bebis kläder och längtan var enorm. tog de lungt och pyssla lite här hemma.
22 september kom och de var just den dagen som "Göran" var beräknad till.
bf+1, bf+2 kom men ingen bebis, men som först föderska var de vanligt att gå över tiden och gjorde inte mig nåt för jag trivdes me min mage och tyckte inte att de var jobbigt alls. 
förvärkar var där och de gjorde ont men när månaden var slut hade ingen bebis tittat ut.

oktober, "Göran"s månad. nu börja de skymta små bristingar, attans klara de nästan, haha. 4:e var de sista kontrollen hos min Bm och ringde till Ystad BB. boka till överburenhets kontroll. så den 6:e infann vi oss på BB för kontroll, allt var bra me mig o "Göran" så ingen igångsättning utan kom att ske den 12:e om ingen av oss börja må dåligt eller bebis kommit själv. . och NU, Bf+14 var de jobbigt ville bara ha bebisen hos oss nu. fredagen den 9:e var de andra kontrollen och då visste jag att de skulle bli bebis :D. hade varit upp hela natten me oregelbunda värkar. och visst var de dags, inskrivna direkt och nu var de bara till att vänta och vänta och vänta, till lördagen morgon den 10:e 05:08 titta en liten Prins ut, en liten Noah!
SÅ underbart att äntligen ha Noah hos oss!
resten av månaden var bådde jobbig och underbar!
kom på just nu skrivande stund att jag inte berättat om förlossningen alls, aja. ni fick en liten förlossnings berättelse nu, haha. eller de så kommer den liten inlägg om de oxå. vet nog att de finns nyfikna personer som vill veta.
slutet av månaden åkte vi på en liten mini semester tillsammans me mamma och pappa.

november kom och julen närma sig me storm steg. sofie och thilde var på besök en del lika så mamma och pappa soom inte kunde slita sig.
var en lugn månad då jag mådde lite dåligt då o då, dock ingen förlossnings depression.

december, sista månaden för detta år. julen firades hemma hos mamma och pappa tillsammans me madde, malin och sofie me familj. thilde avslöja direkt när hon såg tomten att de var morfar, haha. kommer aldrig glömma de! sen kom en fin julklapp att Noah ska få en liten kusin till sommaren, jag ska bli moster igen! suuuuper roligt! även nyår skålades in hos mamma och pappa tillsammans me madde och desireé.



de var lite vad som hänt detta år och de har varit ett helt UNDERBART ÅR!!
har gått ifrån att vara två till tre, vi är en liten familj nu!
och 2010 kommer bli ett lika underbart år om inte mer underbarare, så mycke kommer hända.
längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0